2013-12-23

Mer yule

  Så slutligen faller alla bitar på plats. Julpyntet har hittat rätt positioner, klapparna är handlade (mest till mig själv), sillen är inlagd och typ redan uppäten, hemmet har faktiskt städats och granen står där den står utan att katterna vält den.
  För min del tar julracet på sätt och vis slut här nu när jag går på och tjänar storhelgs-OB istället. Eftersom att undertecknad jobbar en massa förmiddagar kommer julen firas vitt, men för den som fortfarande dras med ångest över julmat som måste lagas och bångstyriga presentsnören som inte vill krulla sig perfekt, eller bara inte kan välja uppesittarkväll på TV - tillåt mig presentera två megajuliga drinkar som åtminstone hjälpt oss att hitta stämningen i ruschen. Dessa blir mitt sätt att säga god jul till dig som läser detta.

  That's all, folks.

Candy Cane Swirl

4 cl SKYY Infusions Raspberry
1½ cl Minttu
1½ cl grenadine
8 cl tranbärsjuice
en skvätt Sprite
2 polkagriskäppar

Stöt den ena polkagriskäppen i mortel och frosta glaset med krosset (jag använde sockerlag för att få det att fästa ordentligt). Skaka vodka, Minttu, grenadine och tranbärsjuice med is och sila upp i ett stort martiniglas. Toppa med Sprite och garnera med den andra käppen.

(Recept från What to Drink.)

Christmas Cooler

2 stjärnanis
4 cl vodka
3 cl kanelsyrup
12 cl äppeljuice

Blanda stjärnanis och vodka i ett highballglas och låt dra i cirka 5 minuter. Fyll på med iskuber, kanelsyrup och äppeljuice och rör om ordentligt. Garnera med en kanelstång och en fågel.

(Recept från Flamingo Fred's Mixology Mayhem.)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...