2015-10-31

The Broken Banjo



Oh boy. Det är sent på alla helgons afton. Jag har jobbat i 13 timmar och är mer intresserad av att sova än att pressa fram ett blogginlägg. Jag läste någonstans att bloggare inte har några deadlines, men det har vi faktiskt  och dom kallas storhelger
I veckan har jag arbetat på att få ihop en bra allhelgonadrink. Skräcktemat kändes redan bränt med Freudstein och Headhunter, men pumpor har blivit en höstlig besatthet hos mig och The Broken Banjo handlar mer om smaken från en urgröpt Jack-o-Lantern än att skrämmas.
Egentligen ville jag göra Peter, Peter, Pumpkin Eater från Imbibe Magazine, men den innehåller pumpkin butter och jag har ingen aning om vad det är. Men med en pumpasyrup efter förra årets recept får vi en nedskalad lantligt variant av nämnd drink som inte bara passar till Halloween eller vad man nu kallar det, utan hela hösten ut.
Och nu! Nu går jag och sover.



The Broken Banjo

4 cl Applejack
1 cl Pumpkin Spice Syrup
1 cl portvin (tawny)
2 tsk citronjuice
1 stänk Regan's No. 6

Skaka med is och sila upp i et kylt cocktailglas.

(Eget recept.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...